fredag den 28. juni 2013

Mølplanter endelig! ;)

Så har jeg endelig fået opstøvet nogen mølplanter (plectranthus), det tog også sin tid ;)
Først har jeg købt en i Botanisk Have´s butik.



Så snakkede jeg med en bekendt efter noget tid da hun er flyttet, men hun havde sjovt nok en anden slags mølplante den mere almindelige.
Så kom jeg forbi et vindue med fire yderst store og flotte mølplanter, blev simpelhen nød til at spørge om en stikling. Personen sagde heldigvis ja. Jeg fik to stiklinger, først troede jeg de var ens men det er jeg ikke helt sikker på at de alligevel er, men de er også fra to forskellige planter.
Den ene havde en flot lys blå blomster stængel, kender desværre ikke navnet.
Søger stadig andre slags mølplanter så skriv endelig hvis i har en og er interesseret i at bytte eller sælge. 



På Coleus fronten sker der også en masse.
Først en opdatering på de 30 stiklinger fra Tyskland.
Der er sket lidt, efter de er kommet i jord, de er så småt begyndt at vokse.




                                  










'




























Her er to billeder af nogle min mange paletblad jeg har sået de har fået 2 par af rigtige blade, spændende da de begynder at vise farve.

 
Fandt en pænt stor Coleus "Gays Delight" på en planteskole, så selvom jeg lige har bestilt den fra Tyskland blev jeg nød til at købe den :)

Fik byttet mig til to desværre ukendte paletblads stiklinger fra en dame i nabolaget.
Det var den røde jeg gik efter men, den stod i en potte med den grønne, hvilket sikkert er en der ikke har holdt sin farve da den blev sået. Men synes det er meget sjovt, nu har de fået hver deres potte.
Her til sidst vil jeg lige vise min Coleus "Giant Exhibition Palisandra"
Som er står med en 13 cm lang blomster stand.
Her i tre forskellige stadier.





Mvh Anne ;)




2 kommentarer:

  1. Hej Anne
    Har du en coleus som er hvid/grøn ?
    En blomst som hedder callisia elegans ?
    Kongevin ?
    Tradescantia ?
    Mølplante plectranthus ciliatus ?
    Mølplante plectranthus ciliatus sasha ?
    Og er det evt nogle som du vil sælge
    Hilsen Dorte

    SvarSlet
  2. Kære Anne
    Skulle jeg være så heldig at du har en "Plectranthus oertendahlii" stikling du vil sælge?
    Eller kan du anbefale en Plectranthus, der kan hænge i halv til helskygge ?
    Dbh. Honey

    SvarSlet